[one_half last=”no” text_align=”text-align-left”]

A nightmare being portrayed is actually the half of a nightmare: it is its possible evocation, but besides the assertion that life is also hell.

Photography as denomination lacks of any hierarchical property. It doesn’t use to make any difference between the story leading to its existence and the kind of arbitrary poetics trapped in its enclosure. In any case, photographic object is primarily ambiguous as a sign; and it is more close to the “no vacancy” notification than to the one happily saying “take a souvenir”.

Photography is as beauty in what it portraits, as it is in what it chooses to deform.

[/one_half] [one_half last=”yes” text_align=”text-align-left”]

Una pesadilla retratada es apenas la mitad de una pesadilla: es la posibilidad de su evocación, pero al mismo tiempo la afirmación de que el infierno es también la vida.

La fotografía como denominación carece de cualidades jerárquicas. No suele distinguir entre la historia que la llevó a ocurrir y la poética más bien arbitraria de lo que encierra en su marco. En cualquier caso, el objeto fotográfico es primordialmente ambiguo en cuanto signo, y se parece más al aviso de “no hay vacantes” que al que felizmente ofrece “lleve un souvenir”.

La fotografía es tan bella en lo que retrata como en aquello que opta por deformar.

[/one_half]

 

 

Nikki Sixx (born 1958) is widely known as a rock musician. Mötley Crüe, one of his main music projects, was one of the most influential rock combos during the 80’s hard-rock explosion, and continues to be one of the mayor live rock acts.

His photography work is as intimate as sophisticated. Not only a “rock-star lifestyle” sort of document, but a sympathetic reflection of the people and situations found in the life of a well traveled, street related person. His particular approach to portrait (he usually talks and shares with the people he portraits and add footnotes about those encounters) are both a notable photo-diary and a meaningful social commentary. Studio work, on the other hand, explores a crude approach to human figure and its possible transformations.

As a former drug user, Sixx says “I’m a Recovering addict. Camera’s are my new drug.”. His books “This is Gonna Hurt” and “The Heroine Diaries” are both compelling photographic journeys through the path of drug use, abuse and recovery.

Nikki Sixx (nacido en 1958) es ampliamente conocido como músico de rock. Mötley Crüe, uno de sus principales proyectos musicales, fue uno de los grupos más influyentes durante la explosión del hard-rock en los 80, y continúa siendo uno de los más importantes actos de rock en vivo.

Su trabajo fotográfico es tan íntimo como sofisticado. No es sólo un documento del “estilo de vida de la rock star”, sino una empática reflexión sobre la gente y las situaciones encontradas en la vida de un viajero experimentado y de una persona particularmente callejera. Su aproximación al retrato (usualmente habla y comparte con las personas que retrata, y agrega notas al pie a propósito de esos encuentros) son tanto un notable foto-diario como un significativo comentario social. Su trabajo de estudio, por otro lado, tiene una cruda aproximación a la figura humana y sus posibles transformaciones.

Como antiguo usuario de drogas, Sixx afirma: “Soy un adicto en recuperación. Las cámaras son mi nueva droga”. Sus libros “This is Gonna Hurt” y “The Heroine Diaries” son ambos atractivos viajes fotográficos por el camino del uso, abuso y recuperación de la adicción.

The following two tabs change content below.
Soy un Artista Multidisciplinario. Me apasiona lo visual, las palabras y la música. Trato de tener algo de eso cada día de mi vida.

Latest posts by Daniel Iván (see all)