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The worst thing about Dogma is it doesn’t like to start arguments. Its intention is to close itself into general nomenclatures without any commitment or meaning, and to turn it into a practice. That’s why it can only move on the edge of ignorance –ignorance as an excuse or as a starting point, ignorance as a sine qua non characteristic of the addressee or, even better, as a univocal and ideological decision– or, often enough, on the edge of scandal. Scandalized by the tradition as well as by the non-figurative, shocked by the abstract and the concrete, considering everything as halfway between the beautiful and the grotesque. The dogma does not fill gaps: it prefers to point them out, prefers to denounce them, and prefers to stand across the street and to lack any aesthetic, ethic or semantic definition that forces it to give subsequent explanations. However, cannot accept be defined as spectator: there is an inflection that turns its diatribe on something worth listening to with a respectful silence, and its reasoning often involves ideas like “Love”, “Innocence,” “Life” and “Sublime “, which become handy either if it’s being progressive or reactionary. Dogma is rector and categorical, taxonomic and antipyretic. Do not try to get involved except to demand other’s belief in the moral superiority of its statement. The dogma is conveniently immaterial during the embodiment of its activism: the censor, whose comfort is sought in subsequent and also intangible validations (quotations, fake militancys wildly narrated, university degrees and applauses from the audience). It is the same for the censor hating nudism as for the nudist censor, the same for the censor facing you as for the censor inside of you.

The censor, secretly, would also like to be naked. And stop being it right away.

Two moments at the map of “Meat Joy” (both contain nudity):

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El grave problema con el dogma es que no le gusta comenzar discusiones. Pretende circunscribirse a nomenclaturas generales sin preocuparse en definirlas e, incluso, evitando hacerlo ex-profeso. Es por eso que sólo puede moverse en los lindes de la ignorancia –la ignorancia como pretexto o como punto de partida, la ignorancia como característica sine qua non de su destinatario o, mejor aún, como decisión unívoca e ideológica– o, con más frecuencia, en los lindes del escándalo: se escandaliza ante la tradición lo mismo que ante lo no-figurativo; lo escandalizan lo abstracto y lo concreto; todo para él queda a la mitad entre lo bello y lo grotesco. El dogma no llena vacíos: prefiere señalarlos, prefiere denunciarlos, y para eso prefiere colocarse en la acera de enfrente y ausente de cualquier definición estética, ética o semántica que le obligue después a dar explicaciones. No se define, sin embargo, como espectador: hay una inflexión de voz que convierte su diatriba en algo digno de escucharse con un respeto silencioso; y suele involucrar en su razonamiento ideas como “el amor”, “la inocencia”, “la vida” y “lo sublime”, que quedan bien se esté siendo progre o reaccionario. El dogma es rector y categórico, taxonómico y antipirético. No intenta involucrarse salvo para exigirle al otro creencia en la superioridad moral de su enunciado. El dogma es inmaterial por comodidad salvo en la encarnación de su activismo: el censor, cuya comodidad a posteriori se procura en validaciones también inmateriales (citas de otros, militancias de cafetín pero enunciadas salvajemente, títulos universitarios y aplausos de la concurrencia). Lo mismo el censor que odia el desnudo que el censor nudista; lo mismo el censor encarnado en otro que el censor que es uno mismo.

El censor, secretamente, también quisiera estar desnudo. Y dejar de estarlo al mismo tiempo.

Dos momentos en el mapa de “Gozo Carnal” (ambos contienen desnudos):

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Meat Joy
By Carolee Schneemann.

First performed May 29, 1964, Festival de la Libre Expression, Paris.
Filmed by Pierre Dominik Gaisseau. Editor: Bob Giorgio.

1964, 6 min, color, sound, 16 mm film (fragment)

“Meat Joy has the character of an erotic rite: excessive, indulgent, a celebration of flesh as material: raw fish, chickens, sausages, wet paint, transparent plastic, rope brushes, paper scrap. It’s propulsion is toward the ecstatic– shifting and turning between tenderness, wilderness, precision, abandon: qualities which could at any moment be sensual, comic, joyous, repellent.” –Carolee Schneemann

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Gozo Carnal (Meat Joy)
De Carolee Schneemann.

Presentado por primera vez el 29 de mayo de 1964 en el Festival de la Libre Expression, Paris.
Filmado por Pierre Dominik Gaisseau. Editor: Bob Giorgio.

1964, 6 min, color, sonido, 16 mm film (fragmento)

“Meat Joy goza del carácter de un rito erótico: excesivo, indulgente, una celebración de carne como materia prima: pescado crudo, pollo, salsas, pintura de agua, plástico transparente, cepillos para ropa, papel. Su impulso va hacia lo extático: intercambiando y dando vueltas entre la ternura, lo salvaje, la precisión, el abandono: cualidades que pueden en cualquier momento ser sensuales, cómicas, gozosas, repelentes.” –Carolee Schneemann

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“Meat Joy” performed at The Plagiarism Festival on February 6, 1988 @ Artist Television Access, San Francisco, CA.

Based on the original 1964 work by Carolee Schneemann, Meat Joy was performed before an unsuspecting audience by C.Olson C., Mo O’Leary, M Woody, Flame and Rob Strange (videography) utilizing:

  • -25 gallons of cow blood
  • -10 de-osculated cow eyes
  • -a 17 lb. sea bass
  • -assorted joyful meats and meat fragments
  • -an entire package of black trashbags that were taped together to form a ‘blood-dyke’ Hemo-containment zone on walls and floor
  • -enough white butcher paper to create blood soaked keepsake portraits for the finale.
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“Gozo Carnal” presentado en el Plagiarism Festival el 6 de febrero de 1988 en la Televisión de Acceo Público en San Francisco, California.

Basado en el trabajo original de 1964 de Carolee Schneemann, Gozo Carnal fue presentado ante una audiencia sin previo aviso por C.Olson C., Mo O’Leary, M Woody, Flame y Rob Strange (videografía) utilizando:

  • -25 galones de sangre de vaca
  • -10 ojos de vaca
  • -una lubina de 17 lb.
  • -diversas carnes frías y trozos de otras carnes
  • -Un paquete entero de bolsas de basura negras que fueron pegadas para formar un “dique de sangre” que demarcara una zona de control de material sanguinolento en las paredes y el piso
  • -suficiente papel de estraza blanco para crear retratos y recuerdos sanguinolentos para el final.
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Soy un Artista Multidisciplinario. Me apasiona lo visual, las palabras y la música. Trato de tener algo de eso cada día de mi vida.

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